White Day is een angstaanjagende horror-survivalgame die voor het eerst in dit genre volledig vanuit een eerstepersoonsperspectief wordt bekeken. Het ontvouwt zich als een film. De speler wordt een verliefde tiener die 's avonds laat de plaatselijke school binnengaat om het dagboek van zijn droommeisje terug te brengen, dat ze eerder op de dag was kwijtgeraakt, en om een blijk van genegenheid af te geven in de vorm van White Day-snoep.
Spelers maken kennis met twee van de centrale personages die over spookverhalen praten in een van de vele spookgangen van de school. Het duurt niet lang voordat het eerste probleem, het uitschakelen van het alarmsysteem van de school, een prioriteit wordt. Tijdens deze uitdaging neemt het spel een zeer duistere wending, als je de conciërge tegenkomt, een man met een honkbalknuppel, en geluiden hoort van de jonge en beslist griezelige kinderen die lachen.
Er zijn geen wapens in White Day, maar er zijn veel ingenieuze puzzels: de speler schakelt alarmsystemen uit, opent combinatiekluizen en redt opgesloten schoolkinderen van vreemde verschijningen. De moeilijkheidsinstelling helpt de speler om in het verhaal te komen, terwijl het bij elke beurt een moeilijkere uitdaging biedt.
Taal op cover: Engels