Bereid je voor op een nieuwe dood:
In 2011 werden gamers onderworpen aan een game-ervaring als geen ander in Dark Souls. Een geoefende methodische aanpak tegenover overweldigende kansen bracht spelers naar een tijd die doet denken aan oude schoolgames waar moeilijkheidsgraad een welkome eigenschap was, in tegenstelling tot moderne titels en hun neiging tot handjes vasthouden.
Dark Souls werd geprezen als een van de moeilijkste games van deze generatie, maar niets overtrof het gevoel van het verslaan van de sadistische beproevingen in het spel en het gevoel van echte prestatie. Dark Souls werd een overweldigende hit en degenen die het doorzettingsvermogen hadden om door te zetten, merkten dat ze masochistisch naar meer verlangden.
Een nieuwe moeilijkheidsgraad:
Bij de aankondiging van het vervolg spraken Dark Souls-fans hun grootste angst uit: dat de moeilijkheidsgraad van het vervolg zou worden afgezwakt om een nieuw publiek aan te trekken. Desondanks heeft het ontwikkelteam van From Software ervoor gezorgd dat de strafmoeilijkheidsgraad veteranen blijft en dat nieuwkomers worden aangevallen met nieuwe uitdagingen die de ervaring compleet maken - de AI van de vijanden is volledig verbeterd met reactieve en adaptieve tactieken die zijn afgestemd op het leed van de speler, eindbaasgevechten hebben geen enkel gevoel van voorspelbaarheid meer en nieuwe omgevingsvallen zijn gemaakt voor menig frustrerende terugkeer na de dood.
De zielen van velen, online:
Dark Souls II zet de aanpak van de serie voort in de richting van een psuedo-online ervaring, maar anders dan zijn voorgangers zijn de nieuwe dedicated servers. Voor serieuze PvP Dark Souls-spelers is dit misschien wel de grootste verandering: achterblijvende back-stabs zijn niet langer een probleem.
Ter ondersteuning van deze verandering is de "Humanity"-mechanic nu ook veranderd om online spelen "aan te moedigen" - er zijn nu straffen voor het constant offline spelen, maar gemakkelijkere manieren om toegang te krijgen tot de online functies, zoals berichten achterlaten, vrolijke samenwerking zoeken, summoning en convenantfuncties.
Dreigend mooi uitzicht, dreigende wanhoop:
Grafisch bereikt Dark Souls II nieuwe hoogten in vergelijking met zijn voorgangers Demon Souls en Dark Souls. Afgezien van de nieuwe geavanceerde belichtingstechnologie is elk detail en elke textuur extreem goed gerealiseerd, wat een extreem meeslepende ervaring creëert. Vijanden en eindbazen zien er nog onheilspellender uit, wat zorgt voor geweldige visuele aanwijzingen voor toekomstige ontdekkingsreizigers.
Taal op cover: Engels